Auteur Topic: Gaan we nog sleutelen op deze meeting?  (gelezen 41205 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline poppelepee

  • Lid
  • Berichten: 12.010
  • Ik ben niet gek,jullie zijn gewoon veel te normaal
    • Philips bandrecorders
    • E-mail
Re: Gaan we nog sleutelen op deze meeting?
« Reactie #30 Gepost op: Datum: dinsdag 11 oktober 2016, 23:32:56. »

 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Mafkees.

Dit kreng kom ik niet uit.

Dus eh Maus je mag 'm nakijken en liefst weer spelend maken.


Philips meister.

Kijk ook eens op mijn site: www.bandrecorder.be

Offline dozo

  • Lid
  • Berichten: 2.368
    • E-mail
Re: Gaan we nog sleutelen op deze meeting?
« Reactie #31 Gepost op: Datum: dinsdag 11 oktober 2016, 23:40:49. »
Iemand die eens naar mijn REVOX  C-36 zou willen kijken. Hij werkt verder wel maar weet niet of dat zo correct is. Ook advies over wat er aan onderhoud moet gebeuren is erg welkom (en originele knoppen)

Niemand die hier een blik op wil/kan werpen? Gaat vooral om het mechanische gedeelte. En wellicht iemand met wat kennis van de oude elektronica?

Offline Dik

  • Lid
  • Berichten: 27.003
  • Dikkie Draaibank
Re: Gaan we nog sleutelen op deze meeting?
« Reactie #32 Gepost op: Datum: woensdag 12 oktober 2016, 00:23:35. »
Ik ken ze niet van binnen. Wat is de klacht precies? Je weet overigens dat de service handleiding op de ftp site van Studer staat?
Het antwoord op de vraag des levens is: Twee sporen, twee kanalen en achtendertig centimeter per seconde.
Frank:"
Het doet zeer, vanwege onze bij-betekenis van de getallen, om dit mijn strot uit te krijgen maar ik heb er liever een van 38 dan een van 19  ;D"

Offline dozo

  • Lid
  • Berichten: 2.368
    • E-mail
Re: Gaan we nog sleutelen op deze meeting?
« Reactie #33 Gepost op: Datum: woensdag 12 oktober 2016, 00:49:33. »
Ik ken ze niet van binnen. Wat is de klacht precies? Je weet overigens dat de service handleiding op de ftp site van Studer staat?

Hij speelt, durf hem alleen niet te lang aan te laten. Geen idee of dat goed gaat met die ouwe meuk. Heb totaal geen ervaring met buisjes. Wil dus eigenlijk weten wat ik preventief moet vervangen en met wat.

Daarnaast gaat er (als ik het me goed herinner) één spoelschotel draaien als je hem aanzet zonder tape. Geen idee of dat mechanisch of een elektrisch probleem is.

Afijn, gewoon iemand die wat meer ervaring heeft met bovenstaande die me even op weg helpt. En volgens Johan zitten er de verkeerde knoppen op. Niet zo heel erg maar als iemand nog wat heeft liggen graag natuurlijk.

Offline dozo

  • Lid
  • Berichten: 2.368
    • E-mail
Re: Gaan we nog sleutelen op deze meeting?
« Reactie #34 Gepost op: Datum: woensdag 12 oktober 2016, 00:50:35. »
Zoek overigens ook nog een A77 MKII of MKI front (onderkant) Dat zijn toch die zilver kleurige?

Offline sterremuur

  • Lid
  • Berichten: 55.526
    • Sterremuur!
Re: Gaan we nog sleutelen op deze meeting?
« Reactie #35 Gepost op: Datum: woensdag 12 oktober 2016, 10:11:46. »
Draaien zonder tape betekent defecte sparkkiller bij Revox.
Manuals, alleen voor leden!

Offline dozo

  • Lid
  • Berichten: 2.368
    • E-mail
Re: Gaan we nog sleutelen op deze meeting?
« Reactie #36 Gepost op: Datum: woensdag 12 oktober 2016, 12:35:02. »
Draaien zonder tape betekent defecte sparkkiller bij Revox.

Die zitten natuurlijk ook in die oude machines... (slaat zich voor het hoofd)


Offline sterremuur

  • Lid
  • Berichten: 55.526
    • Sterremuur!
Re: Gaan we nog sleutelen op deze meeting?
« Reactie #37 Gepost op: Datum: woensdag 12 oktober 2016, 12:38:19. »
Dat komt omdat die over de relaisschakelaars staan, die de motoren van spanning voorzien. Is de sparkkiller kortgesloten dan gaat de motor draaien via de serieweerstand en de defecte condensator. Hierbij ontsnapt de rook die essentieel is voor de werking.  ::)
Manuals, alleen voor leden!

Offline dozo

  • Lid
  • Berichten: 2.368
    • E-mail
Re: Gaan we nog sleutelen op deze meeting?
« Reactie #38 Gepost op: Datum: woensdag 12 oktober 2016, 20:02:44. »
Ik heb overigens nog een mechanisch probleempje. Het deurtje van mijn GX-95 deck gaat vaker niet dan wel open als er een cassette in zit.

Iemand die hier eens naar wil/kan kijken? heb hem al eens uit elkaar gehad maar kon zelf niets vinden.

Offline Dik

  • Lid
  • Berichten: 27.003
  • Dikkie Draaibank
Re: Gaan we nog sleutelen op deze meeting?
« Reactie #39 Gepost op: Datum: woensdag 12 oktober 2016, 20:48:51. »
Vast vet  ;)
Het antwoord op de vraag des levens is: Twee sporen, twee kanalen en achtendertig centimeter per seconde.
Frank:"
Het doet zeer, vanwege onze bij-betekenis van de getallen, om dit mijn strot uit te krijgen maar ik heb er liever een van 38 dan een van 19  ;D"

Offline dozo

  • Lid
  • Berichten: 2.368
    • E-mail
Re: Gaan we nog sleutelen op deze meeting?
« Reactie #40 Gepost op: Datum: woensdag 12 oktober 2016, 20:59:25. »
duh... saai eigenlijk allemaal.

Offline jeroenorad

  • Lid
  • Berichten: 960
  • Bulkerasen? Gewoon hier in leggen.
    • E-mail
Re: Gaan we nog sleutelen op deze meeting?
« Reactie #41 Gepost op: Datum: woensdag 12 oktober 2016, 22:41:38. »
Saai? Heb nog een Uher van Frits met rookeffecten op een plek waar geen rook uit mag komen, die kan ik meenemen  ;D
Akai GX630D - Akai GX635D - Akai GX220 - Akai GX365D - Akai 4000DB - Akai X-2010 - Revox B77 - Revox B36 - Revox E36

Offline M. Miller

  • Administrator
  • Lid
  • Berichten: 24.441
    • Analog Audio
    • E-mail
Re: Gaan we nog sleutelen op deze meeting?
« Reactie #42 Gepost op: Datum: woensdag 12 oktober 2016, 23:06:26. »
Ik heb overigens nog een mechanisch probleempje. Het deurtje van mijn GX-95 deck gaat vaker niet dan wel open als er een cassette in zit.

Iemand die hier eens naar wil/kan kijken? heb hem al eens uit elkaar gehad maar kon zelf niets vinden.

Kijk eens of de aandrukrollen wel goed naar beneden komen, die hebben vaak, zoals Dik al zei, last van vast vet. Bij mijn GX75 blijft de rechter rol hangen.


Binnenkort ook in uw theater: "JURJEN - De Musical". Geschikt voor de hele familie! Vanwege grove taal alleen voor 16 jaar en ouder.

Offline Dik

  • Lid
  • Berichten: 27.003
  • Dikkie Draaibank
Re: Gaan we nog sleutelen op deze meeting?
« Reactie #43 Gepost op: Datum: woensdag 12 oktober 2016, 23:06:58. »
Heb tot nu toe alleen nog een Wega op het menu dus neem die GX95 en Uher maar mee.
Het antwoord op de vraag des levens is: Twee sporen, twee kanalen en achtendertig centimeter per seconde.
Frank:"
Het doet zeer, vanwege onze bij-betekenis van de getallen, om dit mijn strot uit te krijgen maar ik heb er liever een van 38 dan een van 19  ;D"

Offline Dik

  • Lid
  • Berichten: 27.003
  • Dikkie Draaibank
Re: Gaan we nog sleutelen op deze meeting?
« Reactie #44 Gepost op: Datum: woensdag 12 oktober 2016, 23:07:19. »
Ik heb overigens nog een mechanisch probleempje. Het deurtje van mijn GX-95 deck gaat vaker niet dan wel open als er een cassette in zit.

Iemand die hier eens naar wil/kan kijken? heb hem al eens uit elkaar gehad maar kon zelf niets vinden.

Kijk eens of de aandrukrollen wel goed naar beneden komen, die hebben vaak, zoals Dik al zei, last van vast vet. Bij mijn GX75 blijft de rechter rol hangen.

Neem die ook mee. Kunnen we tandem sleutelen  ;D
Het antwoord op de vraag des levens is: Twee sporen, twee kanalen en achtendertig centimeter per seconde.
Frank:"
Het doet zeer, vanwege onze bij-betekenis van de getallen, om dit mijn strot uit te krijgen maar ik heb er liever een van 38 dan een van 19  ;D"