De afgelopen zomer was een slechte voor snaren. In elk geval voor die 'binnen mijn kringen". Bij mijn schoonvader zijn er twee snaren in zijn Philips N4418(?) geklapt en mijn Grundig TK19L wil nog wel supplyen, maar niet meer takeuppen. En dat levert instant bandsalade op. Toegegeven: De Grundig draait voornamelijk in de keuken, maar niet ter productie van voedsel
De snaren bleken in Den Haag niet meer 1,2,3 leverbaar, maar een bevriend technicus van mijn vader heeft de snaartjes gelijmd, omdat ze ondanks de breuk verder in goede conditie waren. Nu wil ik de betreffende recorders meenemen naar de meeting en ZELF (jawel!) die snaren om de asjes leggen, maar omdat dit werk belemmert wordt door allerlei draad- en schroefconstructies, zoek ik iemand die over mijn schouder wil meekijken en ingrijpt zodra ik een handeling dreig te gaan verrichten die meer kwaad dan goed doet. Op deze manier hoop ik dit werkje in de vingers te krijgen, zodat ik een volgende keer ook gewoon thuis 'ff' snaartjes kan wisselen. Bij de vorige Philips van mijn schoonvader is het me wel zelf gelukt, maar in deze recorder zit véél meer electronica gepropt en ik kom er niet lekker bij...
Wie durft het aan?